Kärleksfilmer dåliga?

 Det pratas mycket nu om att kärleksfilmer är dåliga på grund av att de ger tittaren en falsk bild av hur kärlek är, att de romantiserar filmen och ger tittaren en idé av kärlek som de själva aldrig kommer att få uppleva. Fast jag håller inte riktigt med om det. Självklart finns det exempel i verkligheten som är oerhört mycket värre och mer hemska än vad en kärleksfilm någonsin skulle handla om, men det finns ju också exempel som är tvärtemot.
 Många av de kärleksfilmer som jag ser idag (framförallt de som utspelar sig i nu-tid) tycker jag inte stämmer överens med mitt kärleksliv överhuud taget. Som när jag såg Bridget Jones senast, jag tänkte då: "Vilken tur att jag inte lever i ett sånt där hemskt förhållande! Det där är inget jag skulle vilja ha" Inte ens när det socker söta slutet kommer och hon får mannen hon vill ha. Jag har inte sett en enda kärleksfilm som är ens i närheten av det kärleksliv jag har.

 I mitt fall ger kärleksfilmerna en sämre bild av kärlek än vad det är i mitt verkliga liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback