Laktosintolerant

Jag tror att jag har blivit laktosintolerant, jag ska nu prova i ett par veckor att inte få i mig någon mjölk alls och sen prova lite och se om det går bra. Det känns lite jobbigt att ställa om sig, men laktos är nog det lättaste att vara intolerant mot, det finns väldigt många alternativ till det. Men det är nog också bara en vanesak! Häromdagen slog det då mig att jag inte kommer kunna äta choklad, vilket jag som chokladnarkoman inte kommer att klara av. Men igår hittade jag värsta vurstingchokladen på ICA. Den är ekologisk, mjölkfri, kan ätas av både vegetarianer och veganer och den är tillverkad med hjälp av 100 % förnyelsebar energi, dessutom är den gjord för hand. Det låter ju bra! Tyvärr var den väldigt dyr, 30 kronor för 100 gram. Men jag kommer att kunna äta choklad i alla fall!

Så mitt liv kommer inte att gå under, och nu ska jag iväg till arbetsförmedlingen och skriva in mig där...

Kommentarer
Becca säger:

Vanlig mörk choklad burkar också gå bra att äta, men viktigt att den är mörk :)

2009-11-10 | 20:07:36
Bloggadress: http://beccaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback