Tentan avklarad

Nu har jag min farmakologitenta avklarad. Det gick faktiskt ganska bra, jag svarade till och med på frågan som ingen kunde, som ingen har gått igenom och som inte finns i någon bok. Frågan var: "Definiera vad monoterapi är" och jag skrev något i stil med "När man behandlas med ett läkemedel". På Wikipedia är definitionen: "Monoterapi inom medicinen innebär vård med endast en åtgärd, tex. då enbart ett läkemedel eller en icke-farmakologisk behandling är nödvändig för att avhjälpa patientens situation." Så det är ju typ rätt!
Det håller på att firas nu, med Sara och hennes tokigheter. De tar oss idag till Linköping. Vi tänker att det är bättre att göra bort oss där, där ingen känner oss än att göra bort oss här i stan, där det finns risk att någon känner oss. Vi har nu avslutat ett parti jag har aldrig och vi har lärt oss mycket nytt om varandra, som vi inte visste tidigare!

Undrar hur den här kvällen kommer att sluta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback