Lagar finmiddag

Jag satt och bläddrade i ICA:s egna tidning och såg flera recept som såg så himla goda ut. Så jag bestämde mig för att jag skulle göra en finmiddag idag. Jag har utgått från recepten i tidningen men ändrat lite, eller ja, det mesta. En tre-rättersmiddag blir det. Till förrätt är det en vitlöksmacka, till varmrätt blir det fläskfile, potatis (för dem som önskar), sås och ugnsstekta tomater och till efterrätt blir det kokostoppar med smält choklad på. Smarrigt! Jag hoppas att det blir lyckat det här nu. Det är inte alltför sällan som jag misslyckas med maten, kan erkänna att det var tänkt en annan efterrätt först...

Vet inte riktigt vad det är vi firar, det kan vara en avskedsmiddag för Daniel som ska vara borta i tre hela dagar eller för att de ringde från jobbet och frågade om jag ville börja jobba lika mycket som jag ska göra i sommar redan nu i maj. Vi kanske firar att våren har kommit och det är fint väder, eller att det går bra för oss med våra ansökningar till de skolor vi vill till. Eller varför inte bara fira att det är onsdag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback