Hård dag

Somnade sent igår efter en bra film. Vaknade tidigt i morse efter bara 4 timmars sömn. Sedan åkte jag ut till mor och far och hjälpte till att fixa inför Kalles 25-årskalas på lördag. Jag har sammanlagt lagat 14 stycken pajer idag. Det tar längre tid än man tror, och är jobbigare än man tror, framförallt om man inte har sovit ordentligt. Efter ett tag blev det svårt att hålla reda på vad jag höll på med, och blandade ingredienserna fel. Jag glömde tex kniven i matberedaren och hade bakpulver i äggstanningen. Dessutom skulle jag även laga lunch åt den pigga skaran som jobbade där ute. Det gick helt okej, jag råkade bara bränna två pajer, lite grann. Jag tror att mitt och Kajzas team jobbade hårdast, då jag gjorde mina pajer och Kajza låg på en madrass på golvet och sov.

I morgon är det dax att jobba igen. Har inte varit på jobbet på över en vecka, så det känns konstigt att gå dit faktiskt, ovant liksom. Det är dessutom min näst sista dag på Klinga, det känns också konstigt. Annars har jag ju så gott som bott där den här sommaren. Men det ska samtidigt bli skönt, jag längtar efter att få ha smycken och nagellack på mig igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback