GRATTIS ÄLSKLING

Idag firar jag och Daniel tre år tillsammans, tre underbara år! Jag tänkte berätta om hur det gick till när vi blev ihop då för tre år sen (för er som inte redan vet det).

Det hela började på studentdagen, på Ottens lilla dansgolv. Vi började dansa med varandra, och sedan hängde vi med varandra hela kvällen, tills det var dags att gå hem. Sedan hade vi lite kontakt via msn, och vi sprang på varandra lite här och där. Men under sommaren tappade vi kontakten och Daniel började lumpen.

Vi hördes inte av eller sågs förrän strax innan jul då vi sprang på varandra på busstationen, då jag började se honom som intressant igen. Sedan var vi båda på Hugos på juldagen och vi satt och pratade (inte ostört) i en soffa. Vårt samtal gick till ungefär såhär:
- Ja, Volvo ska man ha
- Nej, SAAB
- Nej, skitbil! Volvo!
- Nej, SAAB
- Jag hoppas inte du är vänsterpartist också
- Nej, Miljöpartist
- Nästan lika illa det
- Jag hoppas du inte är Moderat
- Jo då
- Ah fy fan!

Sedan när Sara kom fram och sa att hon skulle gå ville jag följa med, men hon tvingade mig att stanna kvar "Du gillar honom ju" sa hon och jag svarade "nej, han verkar inget bra, han är moderat å grejer..." Men jag stannade ändå kvar.

Och det är jag glad för, för det var också det enda (eller ja, just nu så är det Skoda som gäller för mig) som vi har varit oense om och och som vi inte har delat samma åsikt om. Man får inte vara för snabb med att döma någon!

Jag älskar dig!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback