Ung och dum

Jag har börjat på min hemtenta och jag har bestämt mig för att analysera en liten bit av Karlavagnen, just det här avsnittet heter "Ung och dum". Det är riktigt roligt att lyssna på faktiskt! Lite långt, men jag kan alltid sitta på facebook och blogga under tiden, så det går ingen större nöd på mig. Mycket av det folk säger är ganska roligt och mycket intressant.

Men en sak som jag vill dela med mig av vad de har sagt är att Marcus Birro, som är programvärd för just det här avsnittet sa ungefär; "är det inte egentligen de dumma sakerna som man gjorde när man var ung som man minns med glädje idag?" Och det tror jag verkligen är sant! Ja visst, vissa saker ska man givetvis inte göra, men om man beter sig exemplariskt tror jag att man missar mycket av sin ungdom. Men det känns som att det är mer accepterat att göra dumma saker när man är ung, än vad det är när man är äldre.

Man lär sig av sina misstag och vad gör det att man gör bort sig, om hundra år?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback