Tvivel

Fick ett brev idag från Universitetet i Piteå. Jag blev inbjuden till ett par informationsdagar där. Så nu sitter jag och funderar över om jag ska åka. För att vara där i två dagar kommer jag att behöva vara ledig i fyra, för att kunna ta mig dit och hem. Som tur är betalar de resan upp till 1500, vilket betyder att jag kan få en oombokbar biljett. Om jag vill kunna boka om behöver jag lägga till några hundralappar. Frågan är vilket man ska chansa på? Boende betalar de max 200 kronor för, vilket betyder att jag kan bo i en sovsal på ett vandrarhem, alternativt lägga till någon hundring och få ett enkelrum.

Samtidigt vet jag inte om jag vill åka. Det skulle vara bra, för då kan jag få en chans att se skolan, och känna av om jag skulle kunna klara mig där uppe. Samtidigt så känner jag bara mer att jag verkligen inte vill flytta dit. Men det kanske bara är rädsla? Jag har inte fått schemat för juli än, och nu är det för sent för att ta ledigt. Det känns också surt att byta eller skänka bort fyra dagar för att åka iväg till något som man kanske inte vill gå på iallafall.

Det är så himla jobbigt att ta sådana här svåra beslut, plus att jag måste bestämma mig i morgon! Hur ska jag göra?

Kommentarer
Kajza säger:

Men syster då! Det är så svårt det där.. men på ett sätt är det ju en billig liten sommartripp. Du som verkar vara så sugen på att åka tåg långt och så? Då förenar du ju även nytta med nöje också :P

4 dagar är inte så mycket, och det kanske är värt det. Åker du inte i sommar kanske du inte vågar tacka ja för hösten sen.. eller så känns det bättre att bara åka iväg och börja om på nytt utan att veta. Hm.. känn efter och gör det som känns bäst. Ibland brukar jag tänka att jag bestämmer mig för nåt och om det känns bra så gör jag det. Känns det inte bra kan man alltid bestämma om :P Det är aldrig för sent att ge upp, det är aldrig för sent för nånting =) Ring om du behöver. Du har mitt stöd! Puss på dej kära syster!

2010-05-11 | 21:04:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback