The Girl Behind the Computer

Jahopp, vem är jag? Ja, vad svårt! Jag har faktiskt gått hela dagen (eller halva iallafall) och funderat på vad jag ska skriva om mig själv. Och har inte kommit på något bra. Vad svårt detta känns, men det är väl bara att börja så kommer det nog...

Jag heter Karolina och är 22 år, jag bor i min lilla lägenhet på 34 kvadrat. Just nu läser jag media- och kommunikationsvetenskap i Linköping, men jag (tror jag) vill bli journalist så till hösten ska jag söka en multimedial journalistutbildning. Den finns i Kalmar, Stockholm och Piteå. Stockholm är tyvärr för svårt att komma in på och Piteå har jag redan kommit in på, men jag kände mig inte reda att åka upp ända dit (100 mil), men vi får se hur det blir nästa år. Det skulle bli så himla mycket lättare med Kalmar, samtidigt som det har sina nackdelar med.

Jag har varit tillsamans med Daniel sen (exakt idag) 2 år och 11 månader. Han stökar tyvärr ner i min lägenhet lite för mycket, men annars är han bra! Jag är nog lite pedant, eller ja ganska mycket! Ibland funderar jag på om mitt beteende är frisk eller inte, beroende på vem jag frågar så får jag olika svar.

Jag tror (vet till och med) att de flesta som träffar mig första gången ser mig som en ordentlig, pryd och ganska tråkig person. Framförallt de som träffar mig i en skolmiljö. Jag gillar att plugga och försöker vara ganska duktig där, men jag är inte så förtjust att prata inför en skolklass sådär, så jag blir rätt blyg då. Men de som har lärt känna mig vet att jag är långt ifrån pryd, många önskar nog att jag kunde vara lite mer pryd ibland. Min tid på Arbis har nog gjort sitt på den fronten!


Jag började blogga för att jag ville lära mig att uttrycka mina åsikter, och lära mig stå för dem. Men som ni ser så går det inget vidare, de flesta inlägg handlar mest om vad jag gör, har jag någon åsikt så är det oftast om någon film eller liknande. Jag ska nog försöka bättra mig på just detta!

Och såhär ser jag ut för det mesta:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback