Att åka skidor eller inte åka skidor

Jag sitter här och är lite frustrerad. I morgon ska några av klassisarna åka till Lule för att köpa biljetter till en skidresa som studentsektionen ordnar i februari. Så jag måste idag bestämma mig om jag ska följa med eller inte.

Det kostar rätt mycket pengar, även om det blir billigare att resa med de här, än att fixa en hel resa själv.

Det är studentweek då så hela anläggningen kommer att bestå av enbart studenter. Vilket innebär mycket festande. Som kostar pengar.

Det är kanske den enda chansen jag har den här vintern till att åka skidor. Samtidigt som skidorna kommer att vara det enda jag har råd med på hela vintern.

Det är extremt kul att åka skidor. Men det är extremt kul att ha pengar till annat också, mat till exempel.

Jag vill ju bli bättre på att åka. Men är det värt alla mina pengar?

Jag vill passa på att utnyttja vintern när jag ändå bor här uppe. Men det kommer nya chanser nästa år. Då har jag kanske mer pengar?




Har jag nämnt att jag inte har råd?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback