Göteborg

Här kommer lite bilder från min och Daniels resa till Götet. Först ut är vårt supermysiga (trevånings)hotellrum:





Här är hotellet:

 

Det låg precis vid hamnen så det åkte förbi en massa båtar hela tiden! Supermysigt! Vi köpte oss varsitt Göteborgskort som vi utnyttjade till max, vilket ledde till att vi såg en rätt så stor del av Göteborg. Första dagen blev det universeum:



På kvällen åt vi grill-buffé:




Andra dagen var vi på Volvo-museet:

 

Ni kan väl inte gissa vem som föreslog att vi skulle åka dit?

 

 

 

Efter det blev det en tur på naturhistoriska:

 

 

Och kvällen spenderades på Liseberg:

 

 

Daniel var lite rädd för att han var för kort för att få åka:

 

 

Han fick också sin efterlängtade Tyrolerhatt:





Här är vi blöta och trötta, men väldigt glada:




Sista dagen åkte vi först förbi fiskekôrka:





Sedan blev det en tripp til Aeroseum:





Det är så himla roligt att gå på museum med Daniel, det blir som en personlig guide, han berättar mer än vad det står på skyltarna, han gör det dessutom mer intressant. När vi var där flög jag viggen:





Man ser hur himla rädd jag är! Och Daniel flög helikopter:





Vi hittade lite kompisar där också:





Där fick ni se lite av det vi gjorde! Eftersom vi också åkte spårvagn hann vi se mycket mer också; stan, avenyn, götaplatsen och mycket mer! Det vi dock inte gjorde var att åka paddan eller göteborgshjulet, annars har vi gjort det mesta!

Supermysigt har vi haft det! Och jag gillade verkligen Göteborg som stad, den är jättefin med alla fina gamla hus, parker och jag gillade spårvagnsnätet, det blir mycket mer trevligt än tunnelbana!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback