Östgötatrafiken

Jag vet inget företag som kämpar så hårt för att göra saker och ting så svårt eller dåligt som möjligt för sina kunder (eller i det här fallet resenärer). Sist de gjorde något som faktiskt blev bättre för oss var när de sänkte priset, då det kostade "10 för de stora och 5 för de små". Det var ett antal år sedan och nu är priserna uppe i dryga det dubbla, i vissa fall det tredubbla.

De tar bort linjer, de drar in på turer och de gör det svårt att ladda på sitt busskort. Jag har precis suttit och tittat lite på den nya tidtabellerna som började igår, och de har bara dragit in ännu mer på sina turer. Hur tänker de egentligen? Som sagt, jag vet inget företag som kämpar så hårt för att göra sig själva sämre!

Kommentarer
Sylvia Rydström säger:

Hej!

Gissar att det är trafiken i Norrköping du menar och tyvärr har Norrköpings kommun, som är de som beställer den trafik som finns i kommunen, dragit ner i sin trafik beroende på dålig ekonomi. Från ÖstgötaTrafikens sida vill vi gärna köra mer trafik men finns inte pengarna hos kommunen så finns de inte. Mycket av det som händer runt omkring oss kan vi själva inte påverka, till exempel kravet om att förarna inte får hantera några kontanter. När Arbetsmiljöverket beslutade om att de ska vara kontantfritt på våra fordon för att förarna ska slippa blir rånade, tog vi fram flera nya sätt att köpa och ladda sitt resekort. Fler ombud, sms-biljetter, Quickomater och webbutik till exempel. Hör gärna av dig till kommunen om vad du tycker om utbudet. Då kan du kanske påverka till det bättre!

Vänligen, Sylvia Rydström, informationschef vid ÖstgötaTrafiken

2011-06-21 | 08:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback