Avveckla kärnkraften...

Jag kanske är lite påverkad av mitt pågående skolarbete där jag håller på att undersöka Miljöpartiets och Greenpeace hemsidor, men jag tycker att det är dags att avveckla kärnkraften. Ja jag vet att det är ett enkelt och billigt sätt att få el på och ur vissa synvinklar kan det också vara miljövänligt. MEN när en reaktor väl går sönder då? Är det verkligen värt att riskera? Vi har ju nu återigen blivit påminda om vilka hemska följder en explosion i ett kärnkraftverk kan innebära.

Och det spelar ingen roll hur ordentlig man är med säkerheten vid ett kärnkraftverk, olyckan i Japan hade ingenting med säkerheten att göra. Det finns inget som säger att något liknande skulle kunna hända här, eller varför inte vid något annat kärnkraftverk världen över!

Det jag har fått ut av den här kursen har definitivt varit lite ökat politisk intresse!
Och ni förstår ju var jag står!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback