Inspirerande

Våra radiolektioner är så otroligt inspirerande. Dels lär vi oss en massa om radion som medium och hur man kan använda den, plus att vi lär oss ännu mer intervjuteknik.

Intervjuteknik har nog blivit lite av ett favoritämne sen jag började läsa till journalist. Är det något jag vill bli bra på, så är det intervjuteknik. Jag vill bli en sådan journalist som får människor att öppna sig. En sådan journalist som man har förtroende för.

Radiokursen ger mig också väldigt många idéer. Om saker som jag vill skriva, reportage som jag vill göra och människor som jag vill träffa. Jag blir så inspirerad att jag har svårt att lyssna på det läraren säger. Jag hänger inte med eftersom mina tankar svävar iväg. Dessa idéer får jag tack vare den sköna pedagogiken, de komiska klippen, de fängslande historierna och de roliga uppgifterna.

Jag har tidigare tyckt att radio har varit det medium som har lockat mig minst (även om det har lockat). Men nu är det frågan om det inte är precis tvärtom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback