Karlavagnen

Eftersom radiokursen börjar på fredag har jag tänkt att jag ska lyssna lite mer på radio. Jag tänkte att jag ska lyssna på mer radioprogram där de pratar lite mer, och inte bara spelar musik. Meningen är att jag ska lära mig något och fundera på hur "proffsen" använder sin intervjuteknik.

Ikväll blev det Karlavagnen, ämnet är fritt med Kjell Peder Johansson. Jag gillar verkligen Karlavagnen, även om det anses av vissa som ett tant- och gubbprogram så är det riktigt mysigt! Framförallt solskenshistorierna! Av andra anses det vara ett kvalitetsprogram, så det är ett bra program att använda sig av i studiesyften. Kjell Peder arbetar dessutom på skolan ibland. Jag vet inte om hur mycket eller om vi kommer att ha honom, men han jobbar på radioprogrammet så helt omöjligt är det inte.

Jag har ingen riktig koll på det här med radio, men är det någon som vet något bra prat-program så tipsa mig gärna!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback