Tredje dagen på redaktionsövningen

Idag var sista dagen på redaktionsövningen. Alla var skapligt trötta, men det blev bra jobbat ändå. Förmiddagen ägnade jag och Karin åt att skriva en artikel om en äldre dam på ett demensboende som hade försvunnit ett par timmar. Men ingen på socialtjänsten hade hört något om det, så det tog drygt en timme att bara komma till någon som visste något. Den sista som jag intervjuade visste inte ens om detta fallet utan pratade mer allmänt. Men det blev en liten artikel i alla fall.

På eftermiddagen var det redovisning. Det var sjukt kul att se allas tidningar. Och våran var ju helt klart bäst (tycker i alla fall vår grupp)! Vi hade helt klart den snyggaste grafiken och den bästa redaktionsledningen! Jag fick dessutom en massa beröm för mitt skrivande! Sjukt kul!

Här hänger vår tidning i skolan:



Min artikel om vindkraftverket (jag fick kredit för min asbraiga faktaruta):


Två andra av mina artiklar:


Min bild-by-line:

Kommentarer
Kajza säger:

Åh va kul! Du har alltid varit bra på att skriva så det förvånar mig inte att du får beröm =)

Puss på dig kära syster, så ses vi hemma om några dagar! =D

2011-10-07 | 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback