Min första intervju

Idag på förmiddagen hade vi semiotikverkstad. Vi satt i våra grupper och gjorde några bildanalyser i olika tidningar. Efter det var det lunch på kåren. Denna gång utan att vi behövde slåss om mikrosarna, till Idas stora besvikelse.

Jag har dessutom lyckats få tag i min intervjuperson. Det är Katlyn, som går på skolan. Hon är utbytesstudent ifrån Tennesee. Det ska bli himla spännande! Uppgiften var att vi ska intervjua någon som vi tycker är intressant. Jag blev dessutom inbjuden på middag hemma hos henne ikväll, så vad passar inte bättre än att göra intervjun då?

Min första intervju som journaliststudent. På engelska dessutom. Jag är lite nervös faktiskt, men mest nervös är jag nog inför middag. En annan utbytesstudent skulle också vara med. Min engelska är ju tyvärr inte den bästa. Men det är ju ett ypperligt tillfälle att öva den!

Jag och Katlyn på beachfesten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback