Vecka nummer två...

... är precis inledd. Och än så länge har den varit bra! I morse hade vi föreläsning i MKV om semiotik. Den var helt okej, men jag har redan läst detta så det var inte så jättespännande. Hela den kursen är sådan. Däremot tidningskursen! Wow säger jag bara! Den är skitkul! Jag tror dessutom att jag har hittat min allra första intervjuperson. Nu gäller det bara att få tag i henne!

Eftermiddagen spenderades på stan tillsammans med Lina och Sofia. Vi gick i affärer och tittade mest, det enda jag köpte var en mascara. Förutom mat på Ica.

Nu ikväll har jag läst i boken Visuell retorik. I kapitlet Manipulerad nyhetsbild står det lite om retuschering, där fanns den HÄR roliga länken där man kan se vad lite retuschering kan göra (Tryck på "Avslöja bluffen")! Nu ska jag fortsätta läsa, men nu blir det Häger istället (Wiee) och sedan blir det sömn!


Retuscherad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback