Mitt skeva liv

Nu sitter jag på tåget på väg upp till Piteå igen. Det känns ändå lite konstigt, jag som hade börjat vänja mig vid att vara östgöte. Men det är ju bara fem veckor som jag är norrbottning, sedan blir jag östgöte igen.

Det hela är ganska skevt, jag vet liksom inte riktigt vart jag hör hemma. Jag brukar faktiskt kalla båda ställena för mitt hem. Men det är ganska shysst att ha två hem. Två liv. Två Karolina.

Jag är inte riktigt samma person i Piteå som jag är i Norrköping. Och jag gillar min Pite-Karolina mer än Norrköpings-Karolina. Nästa gång ska jag försöka ta med mig henne ner och hålla fast i henne även där. En starkare, gladare och mer positiv person skulle inte göra sig fel i Norrpan heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback