Snart är jag på väg hem igen

Om dryga tre timmar går bussen. Om dryga tjugotvå timmar är jag hemma. Om SJ är i tid. Men som ni redan vet, hoppas jag som vanligt att de är försenade. Då får jag pengarna tillbaka. Den här resan har jag bara betalat 13 kr för. Det är ett överkomligt pris.

Förutom att jag är snål, är jag också delad. Det ska bli härligt att komma hem. Att träffa familjen, Daniel, djuren, vännerna. Det ska bli spännande med praktik. Det ska bli härligt med vår (den borde komma tillbaks någon gång under de fyra veckor som jag är hemma), det ska bli härligt med påsk. Men samtidigt känns det tråkigt att lämna Piteå. Det känns konstigt att inte vara här på nästan en månad. Det är trots allt det här som är mitt hem just nu. Det är här jag har alla mina grejjer. Det är här jag har min vardag.

Men framförallt kommer jag att sakna alla fina vänner jag har här uppe. Att inte få träffas på en månad känns jättekonstigt. Och än värre är att vi sedan bara kommer att ha en månad kvar innan det är sommarlov (jag förbereder mig för att nästa år inte kommer att se ut som det här året). Därför är det alltså bara en månad kvar. Tillsammans med mina nya vänner och min nya familj.

Jag kommer att sakna er!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback