Mersmak av äventyr

Helgen spenderade jag och Daniel i Göteborg. Med massor av mys, äventyr och kvalitetstid. Det var supermysigt! Vi åkte iväg tidigt i fredagsmorse och checkade in på vårt hotell så fort vi kom till Göteborg. Sedan åkte vi direkt till Liseberg. 
 
Det var länge sedan jag var så modig. Jag har blivit riktigt feg på gamla dar. Eller, ja sen jag var typ tio. När jag var liten var jag en riktig äventyrsunge, men det försvann där någongång. Jag har alltid varit rädd för karusellerna och inte vågat med mer läskiga saker än Flumeride och Lisebergsbanan. Första gången jag åkte Lisebergsbanan var en riktig uppoffring. Men nu har jag åkt Balder, Kanonen, Uppswinget och Uppskjutet. Och jag älskade det! Det var hur kul som helst. Och inte alls särskilt läskigt. Kanonen är nog min absoluta favorit. Framförallt starten när man skjuts iväg i 75 kilometer i timmen på mindre än två sekunder. För att inte tala om loopingen. 
 
Rädslan försvann där någonstans innan det första stupet i Balder. Jag som har varit så rädd för de mest banala grejer vill nu bara ha mer. Jag vill ha mer spänning. Mer äventyr. När jag satt där högst upp i uppskjutet tänkte jag "var det inte värre än såhär?". Och jag som alltid varit lite klastrofobisk hade det riktigt mysigt nere i u-båten på Marinan när jag och Daniel var där i lördags.
 
Nu vill jag bara göra mer saker som jag tidigare inte vågat!
 
 
 

Kommentarer
David säger:

Atmosfear och "gungan" på berget är också roliga! :) men inget slår Balder o Kanonen :)

2012-08-06 | 19:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback