Examen vs. psykhem

Mina gamla klasskompisar från sjuksköterskeutbildningen tar sin examen idag. (Grattis till er!) Jag kan inte låta bli att fundera på hur det hade varit om jag hade gått kvar där. Då hade jag varit klar med min utbildning nu. Jag hade inte haft lika stor studieskuld som jag kommer att ha (har redan 130 000), jag hade kanske haft en fast anställning som väntade mig på måndag eller en fortsättningsutbildning som väntade.

Det är roligt att tänka: tänk om! Men samtidigt måste man vara realistisk.

Mer troligt hade varit att jag varit på psykhem idag. Om jag hade gått kvar. Jag hade inte klarat av alla panikattacker. De var jobbiga då för knappt två år sedan. Hur skulle de sett ut idag? Min hypokondri och sjukhusskräck lär ju knappast ha blivit bättre. Mitt psyke skulle varit lika söndertrasslat som en morot blir i en matberedare.

Så så roligt hade det nog inte varit!

Jag är ju faktiskt rätt så nöjd med mitt liv som det ser ut idag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback