Tråkig är jag

Just nu sitter jag och har mest tråkigt. Jag läser en bok som vi ska ha läst till ett litteraturseminarium på måndag. De andra är ute och har roligt. På en onsdag? Det är studentpriser på ölen och trubadur på Kalles ikväll. Såklart att man ska ge sig iväg dit då!

Men inte jag. Jag sitter på min soffa i min lägenhet och pluggar. Varför är jag inte med de andra? Är jag inte medbjuden? Jo, visst är jag det! Men jag måste sitta här och vänta på en intervju. Förhoppningsvis dyker den upp så småningom. Men när har jag egentligen ingen aning om.

Så det är bara att vänta. Jag får ju mycket gjort iallafall. Och intervjun är verkligen värd att vänta på. Den är värd att missa Kalles för. "Åh nej, missa Kalles!" tänker ni säkert. Men så värd är den här intervjun!

Klamydia kan jag få någon annan gång. Det får man nämligen på Kalles. Dansgolvet nere i källaren brukar kallas i dagligt tal för klamydiagrottan.

Lite festsugen är jag. Men nu ska jag dyka ner i böckernas underbara värld igen innan det är dags för att få stoft slängt i ögonen av John Blund.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback