Svara på din mail!

Varför är det alltid så, att när man har ett viktigt ärende, ett viktigt mail som ska iväg, så tar det jättelång tid innan man får svar? Är det bara för att det är viktigt?

När man skickar ett mail till någon, som inte kan svara, eller om man har skickat fel, får man oftast svar jättesnabbt. Då går det bra att svara.

Men de där gångerna när man vet att det är till rätt person. Det är bara den som kan svara på just den här frågan. För det mesta är det också ett ganska brådskande ärende. Det är de gångerna, som du aldrig får svar.

Ibland kommer svaren väldigt väldigt sent. Ibland för sent. Andra gånger kommer de inte alls.

Jag undrar hur de som får de här viktiga mailen tänker. "Det här kan jag vänta ett par dagar med att svara, jag svarar på några markandsundersökningar först..." Inser de inte att mitt mail är viktigt? Inser de inte att jag vill ha svar nu? Nu! Nu! NU!

Om jag hade velat vänta ett par dagar - eller veckor - på svar, så hade jag väl skickat post?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback