Perfekt innesittardag



Ibland kan det vara riktigt skönt med regniga, gråa dagar. Idag är en sådan dag. Jag är seg efter gårdagskvällens bravader och har inte orkat göra så mycket idag. Men samtidigt har jag fått mycket plugg gjort. Vad passar inte bättre än att plöja igenom skolböcker när regnet öser ner utanför fönstret?

Just nu är det dessutom lite regnuppehåll, så jag tänkte satsa på att ge mig ut på en liten promenad. Jag kommer inte att kunna sova ikväll om jag bara har legat i sängen och soffan hela dagen. Och lite frisk luft slår heller aldrig fel.

Det regniga vädret känns också bra att ha som ursäkt till att inte bada. Vi har som tradition hemma att bada varje Kristi flygare. Eller bada. Det blir ett väldigt hastigt dopp.

Jag tror jag väntar lite till med årets första dopp, isen har som precis smält bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback