Söker sommarjobb

Jag sitter och filurar på ansökningar till sommarjobb och praktik. Jag har redan fått sommarjobb på Willys den här sommaren också, men jag vill förstås försöka få ett journalistiskt sommarjobb. 
 
Det går att säga så mycket om en person bara genom att lägga till eller ändra ett särskilt ord. Upphovskvinna till exempel. Jag har dessutom sett till att krydda mitt CV med fina titlar, så som redaktör, producent, innehållsansvarig och skribent. Men min absoluta favorit är chefredaktör. Att visa att man har lite humor är nog en bra grej. Jag var chefredaktör 1996 för en väldigt lokal tidning (jag var åtta år och tidningen gavs ut på gården där jag växte upp). 
 
Nu gäller det att hålla tummarna och se om jag kan lyckas få något sommarjobb. Men praktik är viktigare. Förhoppningsvis också lättare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback