Skidlektion nr 1 - stavarna

Idag har jag åkt skidor med Karin. Karin kan det här med att åka skidor. Hon har tävlat. Hon är norrlänning. Hon är proffs helt enkelt. 
 
Dagens lektion bestod av att lära sig hur man för in handen i snöret som sitter högst upp på staven. Det var krånligt till en början. Men nu har jag lärt mig det. In med hela handen, snurra (runt tummen liksom) och sen ta tag i handtaget på staven. Så att snöret hamnar mitt i handen. Det ger bäst stöd.
 
Jag fick också testa att åka med Karins stavar. Karin har längdskidestavar. Jag har slalomstavar. Det var världens skillnad. Den där smärtan som jag brukar få i min högra axel, infann sig liksom inte. Jag får ta och köpa ett par riktiga stavar i nästa vecka...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback