Ishotellet

I torsdags åkte jag, Karin, David och Rebecka till Kiruna. Vårt huvudmål med resan var att åka till Jukkasjärvi för att se ishotellet. Och vilken upplevelse! Baren, kyrkan och designrummen var det som jag tyckte var absolut snyggast! 
 
 
Karin utanför ishotellets entré
 
Jag och lite is
 
Baren
 
Glasen är gjorda av is
 
Pelarsalen
 
Rebecka och en väggdekoration
 
Det är omöjligt att fånga rummens maffighet på bild, men här är mitt favoritrum "the flower"
 
Norrskensrum - med norrskensbelysning i taket
 
Längst fram i pelarsalen
 
Aurora Balcony - norrskensbalkongen
 
David i "Blue Marine"
 
"Dragon residence"
 
Dörrarna
 
Kyrkan
 
Isen kommer från Torne älv, därför kan man ibland hitta lite växter i
 
Tyvärr gör bilderna inte hotellet rättvisa, det är betydligt häftigare i verkligheten. Men det här är verkligen en upplevelse som jag varmt (eller kallt) kan rekommendera! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback