Att våga

Ibland måste man göra sådant som man inte vågar. Det stärker en och man blir mycket modigare. Och stolt över sig själv efteråt. 
 
I dag har jag gett blod. Blod och nålstick går bra. Men jag har sjukhusskräck. Jag förknippar sjukhus bara med död och elände. Då känns det jobbigt att vara där, även när det är för en god sak. Jag tycker också att det är läskigt att tömma min kropp på 450 gram blod. Tänk om jag blir yr. Tänk om jag svimmar. Tänk om. Tänk om. 
 
Men det gick bra!
 
Nu är jag hur stolt över mig själv som helst. Vågar jag det här, så vågar jag ännu mer! Det kändes dessutom riktigt bra när sköterskan sa såhär när jag gick.
 
"Utan er blodgivare skulle sjukvården inte fungera"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback