Mycket plugg

De här två senaste dagarna har bestått av väldigt mycket plugg. Fast lite annat har jag också hunnit med, till exempel att träna och gå på en spelning. Även om det inte riktigt var min musik på spelningen, så var det riktigt kul att se. Och så var det skönt att komma ut ur "cellen" lite, så som Lina brukar säga.

I morgon börjar den stora redaktionsövningen. Då ska tvåorna på journalistutbildningen vara redaktörer och vi ettor ska vara reportrar. Vi är indelade i olika redaktioner och man (iallafall våran) tävlar mot de andra redaktionerna. Vem som är snabbast ut med nyheter på webben, vem som hittar de största nyheterna och så vidare.

De säger att vi ska vara beredda på att stanna kvar i skolan till tolv, halv ett på nätterna. Det känns lite sådär. Men kul ska det bli! Det är ju en asbra övning, även om jag är lite nervös. Det är mycket prestige som ska visas under dessa hektiska dagar.

Får se om dagarna blir så långa som de säger, och om man hinner med något annat. Även om jag känner att jag inte riktigt har orken till det just nu, så ska jag kämpa för att vår redaktion ska vara den bästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback