Ny läsperiod, ny kurs, ny vecka, nytt liv.

Är det dags för en nystart kanske?

Jag gillar den här känslan av att börja om på nytt. Det passar alltid så bra när det är nytt år eller en ny termin som börjar. Idag började en ny läsperiod, med två nya kurser. Idag hade vi "Medier i samhället" och på fredag har vi "Radiojournalistik".

Med denna nya läsperiod har jag också fått känslan av en nystart. Nu när jag vet ungefär hur studierna här ser ut, hur mycket tid de tar och vad som är viktigt att fokusera på, kan jag också strukturera upp mitt liv mer effektivt. Jag ska till exempel se till att börja läsa direkt (med start i morgon) så att det inte blir en chock sedan när det helt plötsligt är jättemycket att göra.

Jag ska också se till att få in mer rutiner. För det mesta har vi bara lektioner två dagar i veckan. Måndagar och fredagar (jättedumt! Då kan jag inte åka hem!). Jag ska se till att gå upp tidigt de dagar vi har självstudier, och se till att plugga mer effektivt på de dagarna. Det roliga får ske på kvällar och helger!

Nu blir det att blicka framåt. Med nya tag, ny motivation och mer effektivitet. Jag kan helt enkelt se fram emot nya äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback