Halsont

Jag som har hållt mig frisk så länge nu har gått och börjat få ont i halsen. Och alla mina förkylningar börjar med halsont, så vi får se vart detta leder. Men jag har köpt ett par dyra halstabletter så jag hoppas verkligen på att de ska funka. Halsont och huvudvärk... Känns inte bra!

Idag såg jag den första snön, och den första snöstormen för i år. Vet inte om det var någon här i stan, men när jag hade föreläsning i Linköping var det en liten en på kanske två minuter. Den försvann lika fort som den kom. Men men, det var den första snön för den här säsongen iallafall. Nu återstår det att se om det här kommer att bli en ännu kallare vinter än den förra. De säger ju att den ska bli den kallaste på 1000 år och att det ska komma ännu mer snö än förra året. Men som mina släktingar disskuterade på Kajzas födelsedagskalas, så har det inte varit särskilt mycket rönnbär i år, vilket är ett tecken på lite snö. Så vi får väl se om det är bondepraktikan eller de som spår vädret som har rätt i år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback