Hur kan de vara så kalla?

Något som förvånar mig är alla de gubbar och tanter som går ute i den här värmen med en tjock jacka! Hur överlever de? Jag har själv en granne som går ute i en relativt tjock jacka, och förut idag såg jag en gubbe med en så tjock jacka att den hade fungerat i vintras. Hur överlever han värmen när jag håller på att svimma av den i uppvikta leggings och tunika?

Visst kan jag förstå att de äldre kan vara något mer frusna av sig, men att gå i en dunjacka när det är 28 grader låter galet! Och det finns säkert någon sjukdom eller liknande som gör att de fryser, men är det verkligen så många som har den sjukdomen? Jag har sett massor av dessa frusna pensionärer den senaste tiden!

Jag förstår mig helt enkelt inte på dom!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback