Pumpa

Idag har jag varit på sjukhuset för vi skulle lära oss att ta EKG, det var rätt svårt att hitta de olika mellanrummen mellan revbenen. När de skrev ut mitt första, så sa de andra i min grupp "oj, så konstigt det ser ut", då var min puls på 91 slag i minuten. Det konstiga var tydligen min andning. Sedan skulle jag ta ett nytt, som inte vart bra så jag tog ett tredje, då jag försökte andes lungt och jag skulle slappna av ordentligt. Då var min puls istället på 112 slag i minuten...
Det är nog ett tecken på all min stress! Vilopulsen ska vara mellan 60 och 90.
Sedan åkte jag och Daniel till ICA Maxi och handlade mat, vi köpte oss också en pumpa, som vi nu så fint har skärt ut! Så nu är det lite haloween-stämning här i lägenheten!

Se så fin den är!

 

Nu är min puls nere i 75 slag per minut, så det känns mer okej. Därför ska jag nu ta och städa lite och sen baka pumpabröd. Jag har aldrig ätit det, så det ska bli spännande!
I morgon bär det av till Stockholm, jag och Daniel ska vara där hela helgen, bo på hotell och mest bara mysa! Det är verkligen välbehövligt just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback