EKG?

Vi ska snart lära oss att ta EKG i skolan. Och vi ska lära oss hur man gör och att avläsa dem. Men våran lärare frågade idag om det är några av oss studenter som vill agera patienter. Det behövs ett par i varje basgrupp och man gör det tillsammans med sin basgrupp, halva tror jag till och med. Grejen är att man måste ligga med bar överkropp. Men men, jag är inte den som är den... Så jag funderar på att göra det. Det skulle vara ganska kul (och skönt) att få sitt hjärta kollat. Jag skulle verkligen vilja kolla det. Ifall det är något fel på det så hittar man ju det då och är det inget fel på det så kan man ju känna sig lugn över det! Men samtidigt vet jag inte om jag vågar... tänk om den skulle visa att det är något fel.

Jag får fundera vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback