Jag hissar och dissar

Jag vill dissa den kvinna som jag pratade med på sjukvårdsupplysningen idag. Hon ville knappt lyssna på vad jag hade att säga, avbröt mig när jag pratade och behandlade mig som att jag vore dum i huvudet. Ingen vidare service där!
Däremot vill jag hissa sjuksköterskan som jobbar på studenthälsan på skolan. Hon var helt underbar, hon lyssnade och ville verkligen hjälpa mig. Hon såg också till helheten (som jag har lärt mig så mycket om i skolan), lät mig vara delaktig i samtalet och var verkligen förstående! Underbar människa! Det är så en sjuksköterska ska vara!
Självklart kan alla ha en dålig dag, MEN som sjuksköterska (såsom i många andra yrken) är det ingen ursäkt till att vara otrevlig! Då är man inte professionell! Vi pratar jättemycket om detta i skolan, så jag förstår inte vad problemet är. Hur svårt kan det vara att bara vara trevlig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback