Hemska drog

Det finns en drog som förekommer nästan överallt bland våra livsmedel. De allra flesta får i sig mängder av det varje dag, och den är väldigt svår att undvika. Själv har jag nu hållt mig ifrån den i drygt en månad. Och jag mår toppen! Men så idag, föll jag i träsket! Och nu kommer deppet, ångesten, oron och rädslan smygande. Snälla snälla drog, försvinn ur min kropp och mitt sinne!



Drogen jag pratar om är socker. När jag nu väl har kommit ifrån det och varit utan det en längre tid så inser jag hur hemskt det är. Jag har slutat att äta kolhydrater och det har verkligen varit en välsignelse. Mitt humör är på topp, jag är aldrig deppig längre, inte smågrinig och på dåligt humör som jag kunde vara flera dagar i veckan innan. Nu är jag nästan alltid glad. Visst kan jag bli arg, ledsen och sur, men nu kan jag hantera det på ett helt annat sätt. Jag kan faktiskt tänka "skit i det" och så skiter jag faktiskt i det. Jag kan förstå att små bekymmer faktiskt är små bekymmer. Jag har inga typiska pms-känslor längre. På en och en halv månad har jag gråtit eller velat gråta vid två tillfällen, det är ungefär hur en vanlig dag har sett ut för mig innan.

Att vara utan socker är inte bara bra för mitt humör, det gör också under med min kropp. Visst går jag ner lite grann av det, och jag ska vara ärlig, det var anledningen till att jag började med det här. Men det är inte så mycket och det går inte så fort. Nu vill jag ju inte sluta eftersom jag mår så himla bra av det. Jag har mycket mer ork nu för tiden, blir inte lika trött. Alla mina finnar har dessutom försvunnit, och idag när jag nu har fuskat, så har det redan ploppat fram tre stycken.

Jag tänker också mycket mer klart nu för tiden, jag ser en helt annan logik i saker och ting. Jag tänker längre, förstår bättre och klarar av jobbiga situationer mycket bättre.

Jag har nu lärt mig av dagens läxa, inget mer socker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback