Nostalgi

Jag har redan skrivit ett inlägg som heter Nostalgi. Det handlade om min student, så det är väl studenttiden som är nostalgi för mig. Visserligen är det inte jättelänge sen, men ändå! Det är ockå en av de bästa tider som jag har upplevt (jag såg det nu när jag läste mitt gamla nostalgi-inlägg, jag hade visst glömt bort det när jag skrev inlägget igår).

Det jag minns och som jag saknar från studenttiden är den samhörighet och gemenskap som man kände då, med människor som man träffade då och som man aldrig tidigare mött; med andra studenter! Efter varje kväll som jag hade varit ute så tog jag min OS-cykel och cyklade hem, det var supermysigt! Det var uppfriskande att få i sig luft och röra på sig, då hade också solen gått upp och det var ljust och härligt! Jag mötte nästan varje gång en eller flera andra studenter som jag aldrig hade träffat innan, och de alla var så himla trevliga och vänliga. Man tog kontakt med varandra på grund av studentmössorna och gjorde sällskap en bit på vägen eller bjöd med varandra till nattbad på Himpan (det följde jag dock inte med på)! Jag upplevde att folk var betydligt mer vänskapliga under just den veckan, tänk om folk kunda vara sånna jämt?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback