Underbar dag

Den här dagen har varit helt underbar! Den började med att jag mötte Sara som följde med mig till polisen för att jag skulle skaffa pass. Mitt gick nämligen ut i april, trots det var jag i Tyskland i somras, men det gick bra ändå! Men om vi nu ska åka till Estland nästa vecka, så kan det kännas tryggt med ett pass.
Jag gick också till Spis Rosen för att prata lite om att eventuellt få börja jobba där. Han verkade jätteentusiastisk, tog mitt nummer och sa att han skulle ringa så fort de behövde mig, fast det är väl främst när någon är sjuk, men iallafall! Plus att nu i januari var det ganska lite att göra, deras högsäsong är mellan mars och juni.
Sedan gick vi och matade änderna vid strömmen, de var helt galna. Man stod som i ett hav fult med änder, som var vrålhungriga de små stackarna. Det var nästan läskigt att stå där, några av dem trampade och bet mig i fötterna. Men det var bara mysigt! Och vad jag skrattade! Vissa trampade jag även tillbaks på...
Sedan blev det att fira min jobbframgång med en lunch på kinaresturangen. Supergott, jag har inte ätit kinamat på flera år! Jag fick också en lyckokaka, i den stod det:

"You'll never know what you can do until you try"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback