Påsk

Nu är påsken äntligen här, jag älskar påsken! Det är nog min favorithögtid. Visst, efter den kommer julen. Men den tiden på året är det så mörkt och dystert. Det är nog det som gör att jag gillar påsken så mycket, nu börjar det bli vår och det är ljusare ute. Färgerna som hör till påsken är också mycket mer ljusa och glada än de som hör till julen. Plus att under julen är det en sån himla hets, påsken är mer lugn och behaglig. Påsken är mer kravfri. Det är inte en massa julklappshets, utan nu är det enda man ger påskägg, och det ger man inte i samma utsträckning som man ger julklappar. I år till exempel ska jag bara ge ett påskägg till Daniel.

Jag får det att låta som om jag inte tycker om julen, för det gör jag. Jättemycket! Men påsken är verkligen speciell för mig. Ändå sedan vi var små har vi alltid firat på samma sätt, först är det påskbord med hela familjen inlkusive mormor, sedan påsktårta och efter det letar vi påskägg i trädgården, vilket ibland kan vara rysligt svårt, förutom då de ligger i ett av de tre träden som de alltid ligger i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback