Härlig föreläsning

Idag var jag på en föreläsning med mamma och pappa för att lyssna på Inger Hanssons föreläsning "våga mer än du törs". Man kan tro att en student inte gärna går på en föreläsning på sin fritid, men det här var den bästa föreläsning jag någon varit på! Den handlade om att man ska ta tillvara på sitt liv, och se till att få ut det bästa av sin tid här på jorden. Till exempel handlade den om självkänsla, att man ska lägga tid på att ta det lugnt och vila, att man ska vara mer med de människor som man mår bra av och sluta umgås med de som enbart stjäl ens energi. Hon pratade också om hur svåra motgångar i livet gör att vi växer och utvecklas. Hon sa mycket smart och en massa tänkvärt, men framförallt var hon otroligt duktig på att tala och oerhört rolig. Pappa satt med knallröda ögon hela föreläsningen igenom på grund av att hans ögon tårades när han skrattade så mycket. Får man chansen så kan jag verkligen rekomendera att se henne! Eller varför inte läsa hennes bok? Det ska jag göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback