Min familj

Min familj består av mamma, pappa, Kalle, jag och Kajza.

Mamma är som en typisk mamma, hon bryr sig om en och tar hand om en som bara en mor kan. Hon har en stor kvinnlig intuition när det gäller att veta ifall hennes barn ljuger när det gäller om de har träffat en kille/tjej. Det är ingen idé att ljuga, hon märker det direkt! Hon är ett enormt hälsofreak, men har inget lokalsinne. Hon är expert på att virra bort sig i skog och natur, som hon gärna befinner sig i. Hon är väldigt smart och läser och har läst mycket. Hon tror också att den grekiska mytologins havsgud har en stjärnudd!

Pappa har inget bordsskick, på den senaste släktmiddagen uttalande han sig enligt följande "jag passar på att ta mat nu när ingen är i köket, då kan jag ta med händerna". Han är en sann myglare, han fixar alltså ALLT själv och det mesta med hjälp av balsnören! Han kan tyvärr inte berätta roliga historier (det beror på hans hjärnskada) då han skrattar så mycket innan han hunnit berätta klart att han inte får någon luft och måste byta ämne för att inte tuppa av på grund av syrebrist! Så vi får aldrig veta det roliga.

Kalle, familjens äldsta barn, familjens "försöksperson". Han har fått pröva sig fram i livet och med sina framgångar och misstag satt de regler som vi haft under vår uppväxt. Han har till exempel lärt sig att stjäl han av julsnapsen som står i frysen, så går det inte att dölja den sjunkande vätskenivån genom att fylla på med vatten. Han är en ordbajsare (ordpolis) men använder sig samtidigt av egenpåhittade ord som till exempel Gucka! Och han är författaren till den fina historien om de små ävarna (som var så små, så små så du kan inte tänka dig). Han har också ett stort sinne för mat, och framförallt den lite underliga delikatessen maskar...

Jag är mellanslafset i familjen och vem jag är vet ni ju redan!

Kajza är familjens yngsta medlem, och på så sätt den mest bortskämda. Hon är envis som en åsna och hennes favorit uttryck är "aldrig i livet". Däremot går det att muta henne till att göra saker hon vägrar, med till exempelvis en chokladkaka, men då är risken stor att hon ska ha två. Oftast får då pappa avstå sin del. Hon har ett extremt bra minne och har absolut gehör. Hon slutade inte med napp förrän... ja? när var det nu? När hon började högstadiet? Gymnasiet? Frågan är om hon har slutat över huvudtaget?

Som ni märker så har jag världens bästa familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback