Rolig kurs

Medie- octh kommunikationsvetenskap är betydligt mycket roligare än vad det låter, och jag tycker till och med att det låter roligt. Just nu håller vi till exempel på att analyserar sex- och samlevnadsfrågespalter. Som den här till exempel:

Kära X!
Min man har alltid varit väldigt fäst vid sin mor, och hon har aldrig gillat mig något vidare. Jag frågade min man vem han skulle rädda om vi båda höll på att drunkna. Han sa: "Min mamma, för jag står i större tacksamhetsskuld till henne. Jag blev fruktansvärt sårad. Vad ska jag göra?

Svar: Kära Y; Lär er simma!

Och om några veckor ska vi se på Simpsons som vi sedan ska analysera. Det här är vad jag kallar universitetsstudier på högsta nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback