Är katten knäpp?

Jag skulle ge Aramis lite penicillin eftersom han har fått urinsten, jag tog ut den ena tabletten och la den på bordet för att jag skulle gå ut i köket för att dela på den andra (han ska ha 1 ½). Och katten blev som tokig i tabletten! Jag företällde mig att jag skulle bli tvungen att trycka ner tabletterna i halsen på honom, men han åt upp den helt själv. Han älskar dem! Jag har aldrig sett honom bete sig så för något i matväg innan. Och varje gång jag tar fram tablettasken och börjar pilla på förpackningen så kommer han springandes fram!

Är katten knäpp eller har de i något i tabletterna? För läser man om dem i FASS så står det inget om det, de innehåller bara amoxillin som är penicillinet, klavualsyra som ska skydda det och erytrosin som som är ett färgämne. Eller finns det mer i men som inte står med? Och får de göra så?

Jaa... Dagens stora fråga; Är katten knäpp eller inte?


Kommentarer
Kalle säger:

Han är knäpp.

2011-04-14 | 07:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback