Antagningsproceduren

Jag undrar hur de tänker, de som jobbar med antagningen till högskolan. Först behöver de tre månader för att kunna ge ett första antagningsbesked, och jag undrar om det verkligen kan ta så pass lång tid? Och om det nu tar så lång tid, varför kan de inte sätta sista ansökningsdagen tidigare?

Från det första antagningsbeskedet har jag haft en månad på mig att hitta boende och göra mig av med mitt gamla, fixa försäkringar, skriva på papper och flytta. Det fungerar! Om jag skulle komma in i Piteå på mitt andra intagningsbesked (som ska komma idag) så har jag fyra dagar på mig att göra det! Det skulle inte fungera!

Nu sitter jag och väntar, och väntar! Vad är det som tar så lång tid för dem? Jag behöver veta ifall jag skulle ha kommit in i Kalmar istället, för nu kommer pappa med släpkärran och vi ska börja flytta grejer. Kommer jag in i Kalmar kan jag vänta med detta i nästan två veckor till! Annars måste jag göra det idag, för att hinna med allt!

Jag tror inte att de som jobbar med antagningen riktigt förstår hur jobbigt det här är för oss som söker, vi vill ju veta hur hösten kommer att se ut för oss. Alla som söker har heller inte precis slutat gymnasiet, som fortfarande bor hemma, och som bara kan flytta på stört!

Nej, som sagt, jag förstår verkligen inte hur de tänker! Detta borde de verkligen göra någonting åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback