Min första dag (lite mer utförligt)

Jag tänkte berätta mer om min första dag nu när jag har lite mer tid än förut. Eller ja, mer tid vet jag inte. Det här är egentligen dyrbar sovtid, men det får gå ändå! Vad gör jag inte för mina kära läsare liksom?

Dagen började med information i aulan, där vi fick lära oss att det vi (eller det jag, mer specifikt) går är "Journalistik i nya medier, vid instutitionen för konst, kommunikation och lärande, Luleå tekniska universitet i Piteå". Det ni! Sedan var det inskrivning, fotografering och lunch, med väldigt stora pauser emellan så det blev mycket väntetid, men det gjorde inte så mycket. Då fick man tillfälle att bekanta sig med sin klass.

Efter det drog nollningen igång, och vi blev runtphösta av våra phösare i korridorerna. Vi är tvugna att bära sådanahär nollebrickor på oss hela tiden (enda gången vi inte behöver ha dem är i våra egna hem).



De är jättebra, då behöver man inte prata med varandra, utan man kan bara läsa på varandras brickor!

Nu i kväll har det varit fest på kåren, med maskerad och temat var pirat. Under förfesten hos en av phösarna skulle vi tillsammans komponera en dans, som vi sedan skulle visa upp på kåren.

Mycket skoj!

Såhär såg jag ut som pirat:



Nu blir det sova, jag ska upp i morgon igen för en ny fullspäckad dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback