Nu börjar det bli verkligt

Igår klockan ett, när det andra intagningsbeskedet kom, och jag hade hoppat ner till en 7:e reservplats i Kalmar, så var det dags! Nu blir det Piteå, och då drog flyttlasset igång. Nu är det mesta från lägenheten tömt, ett lass till ska det bli nu i eftermiddag och i morgon börjar städningen. Nu börjar det kännas på riktigt. Jag ska verkligen flytta!

Det känns sorgligt att lämna alla här, och jag undrar verkligen om jag kommer att klara av att vara borta från Daniel såhär mycket! Men samtidigt är detta något jag verkligen vill göra. Alternativet är att stanna hemma och bli sjuksköterska för Daniels skull, och vi vet redan hur det gick...

Jobbigt, men spännande! Det finns alltid två sidor av allt! Det ska bli sjukt roligt att läsa, skönt att komma bort och börja ett nytt liv, även om det jag har här är väldigt bra! Det tråkiga är att lämna allt det som håller mig kvar här hemma! Men jag vet att vi kommer att fixa det!

Det som inte dödar, gör det bara starkare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback