Spratt

Ja, Tove spelade oss verkligen ett spratt i lördags!

Jag och Emelie hade planerat en överraskningsfest för henne eftersom hon fyllde år i förra veckan. Och två minuter innan de andra kom, alltså 20 minuter innan Tove skulle ha kommit, skickar hon ett sms och säger att hon mår jättedåligt och inte kan komma. Jahopp, tänkte vi! Det sabbar ju allt! Emelie ber då Tove att kräkas, hon kanske mår bättre efter det, men Tove verkade inte så sugen på den idén. Hon trodde ändå att hon kanske kunde dyka upp lite senare om hon mådde bättre!

När de andra dyker upp så börjar vi i alla fall med maten, och hoppas att Tove piggnar på sig! Efter en halvtimme ringer det på dörren! Vem kunde det vara? Alla som skulle komma var där och Tove skickar alltid ett sms innan hon åker, så det kan inte vara hon.

Alla springer bort till luppen. Det var Tove! Då fick vi bråttom att ta undan alla våra skor och grejer så Tove inte skulle misstänka något, och medan Emelie öppnade dörren gömde vi oss i vardagsrummet och började sedan sjunga "ja må hon leva" när hon kom in. Tove utbrister då: "jag visste att det var något, jag mår inte alls dåligt!"

Hon hade lurat oss! Klockrent! Jag älskar practical jokes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback