Jobbiga måndag(ar)

Detta har varit ännu en lång och jobbig måndag. Även om jag tycker att det är rätt mysigt med föreläsningar så blir heldagar väldigt långa. Plus att det är jobbigt att lyssna och hänga med hela tiden. Jag orkar inte riktigt med om det ska vara hela dagen.

Det gör inte det hela bättre att det är en måndag, eftersom jag alltid är som tröttast på måndagar. Efter helgen har man liksom skaffat sig en ny dygnsrytm, så det blir inte så många timmars sömn natten mellan söndag och måndag.

Dagens föreläsning handlade om yttrandefriheten och tryckfriheten. Vilket är ett ganska tugnt ämne, som inte heller gör det direkt lättare att hänga med. Eller hålla sig vaken. Fast jag var en av de få som tycker att det är rätt roligt!

Efter skolan var det skoltidningsmöte, Ka-Pow som tidningen nu heter. Har fått lite att jobba med, och ska spåna vidare på mer!

Dessutom ska här pluggar hela kvällen. Jag ska läsa ut radioboken och så ska jag planera inför morgondagens ljudinspelningsövning. Vi ska spela in ljud på en flashmic och sedan redigera det på radiolektionen i nästa vecka.

Så ser livet ut för mig just nu! Plugg, plugg och ännu mera plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback