Varför gör jag det här egentligen?

Ibland undrar jag varför jag egentligen bloggar. Vad är anledningen till att jag exponerar ut mitt liv på det här sättet? Det händer att jag glömmer bort varför.

Kan det vara för att jag vill visa andra vad jag gör om dagarna? Är det för att jag vill skryta om allt häftigt jag gör? Eller för att jag vill få ur mig saker? För att jag vill uttrycka mig?

Nae, inte alltid!

Jag satt just och kollade igenom gamla inlägg. Från  i våras, från förra året, året innan det och mitt allra första blogginlägg. Det var jättekul att se! Jag har skrivit om saker jag själv glömt bort, jag har tagit en massa bilder som jag inte ens visste om.

Då insåg jag varför jag bloggar. Det är förstås för min egen skull! Visserligen skriver jag mest för de där hemma för tillfället. Men i det stora hela skriver jag för mig själv. Jag kommer alltid att kunna gå tillbaks och se vad jag har gjort.

Här är lite av allt det:






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback